A SILHOUETTE CAMEO4 magyarországi tesztere voltam!
2019. október 02. írta: Monamy

A SILHOUETTE CAMEO4 magyarországi tesztere voltam!


71401403_2850811314947308_8901923713620901888_n.jpg

Pár hete az a megtiszteltetés ért, hogy a Silhouette Cameo hivatalos magyarországi disztribútora, az Emlékbázis Kft. tulajdonosa, azzal a kéréssel keresett meg, hogy tesztelném e az új SILHOUETTE CAMEO4 -et?! Természetesen igent mondtam!!! Róbert szabad kezet adott, nem volt semmi megkötése, hogy mit vágjak, hányszor vágjam, kinek vágjak. Volt pár napom, míg a gép megérkezett így sikerült összeraknom egy közhasznú projektet kislányom iskolája részére, mely során az iskola wifi erősítői, ill. a mellékhelyiségek vinil piktogrammal lesznek ellátva. 

Ekkor még szinte semmi infó nem volt a gépről, sőőőt még a youtube -on sem volt fent ún. 'unboxing' videó. A kézbesítése olyan volt mintha egy filmben lennék! Óriás dobozban jött egy doboz Silhouette CAMEO4 -es, hogy még véletlenül se tudja senki mit rejt az adott szállítmány, ekkor még csak ez az egy darab CAMEO4 -es volt Magyarországon!!!

Pár gondolat arról, hogy mi is valójában ez a gép?! 

  • egy software (mely automatikusan jár a megvásárolt géphez és minden további frissítést is ingyen le lehet tölteni) által vezérelt hobbi PLOTTER, mely bizonyos médiákat speciális késsel tud VÁGNI, STANCOLNI, valamint  tollakkal RAJZOLNI;
  • vágási mélysége maximum 3 mm;
  • vágható médiák azaz anyagok pl. papír, karton, filc, textil, bőr, dekorfólia, fotópapír, vágható parafa, öntapadós vinyl, flex azaz hőre olvadó fólia, vegán bőr, stb.;
  • vágási terület maximum 305 mm x 3000 mm.

Silhouette CAMEO4 vs. Silhouette CAMEO3 

  • AZONOSSÁGOK
  1. maximum vágási méret (305 mm x 3000 mm)
  2. behelyezhető vágópad maximális mérete (300 mm x 600 mm)
  3. Silhouette Studio® Basic Edition design szoftver, magyar nyelvű kezelőfelülettel
  4. 1 hónapos ingyenes hozzáférés a Silhouette Design Store online üzlethez, 25 dolláros, szabadon felhasználható kredittel
  5. 100 db ingyenesen dizájn
  6. USB kábel
  •  KÜLÖNBSÉGEK
CAMEO4 CAMEO3
MAXIMÁLIS VÁGÁSI ERŐ 5 N (5000 gf)  0.21 N (210 gf)  
MAXIMÁLIS VÁGÁSI MÉLYSÉG 3 mm    0,8 mm
MÉRET 570 x 195 x 170 mm 531 x 127 x 165 mm
SÚLY  4,7 kg kb. 3 kg

72468023_3049361005137717_7510901127773159424_n.jpg

A bevezető kissé hosszúra nyúlt, de úgy éreztem, hogy a sok kérdést, amit a gép rendeltetésével kapcsolatban többen is feltettek, meg kellett, hogy válaszoljam, ahhoz hogy a Silhouette CAMEO4-es specifikációiról beszéljek! Tavaly decemberben vásároltam meg életem első plotterét egy Silhouette CAMEO3-ast. A kezdeti nehézségek ellenére hamar rajongója lettem; naponta használom, ha nem is vágok vele, de biztosan szerkesztek a programjában egy - egy mintát, s bizton állíthatom, hogy kigyógyíthatatlan CAMEO rajongó lettem. 

- pár korábbi munkám, CAMEO3 -asommal -

Én még "fiatal" plotter felhasználónak számítok, így nem voltak különös elvárásaim a CAMEO4 -essel szemben. A legelső mozzanat az új 4.3 -as software verzió telepítése volt. Mivel nagy telepítőbajnok vagyok azt hittem, hogy ez lesz a legnagyobb akadály a CAMEO4 -es tesztelése során, ám összesen talán 3 klikk volt és sikerült is a teszthez tartozó Beta verziót telepítenem. Az üzembe helyezéskor azonnal szembetűnő markáns különbség volt, hogy a fedelet nem függőlegesen felfele kell nyitni, hanem vízszintesig emelni, majd a géptestbe csúsztatni. Ez a változtatás nagyon jó húzás volt a Silhouette részéről! Meglepő újítás a beépített tekercstartó, mely gyártói gazdasági szempontból számomra érthetetlen, ám felhasználói oldalról hihetetlen nagyvonalú gesztus, hogy a jelenleg cca. 13.000 huf körül mozgó tekercstartót ingyen a gépbe építették. A sebességet költői túlzással már-már emberi szem fel sem fogja, ez természetesen a CAMEO3 -as relációjában értendő; annyira markánsan látványos a különbség, mintha egy személyautó állna rajthoz egy F1 -es autóval, nagyot ugrottak a CAMEO3 -ashoz képest. Aki először hallja a CAMEO3 -at munka közben, a futurisztikus hangjától kissé megijed, mintha egy alacsony költségvetésű balkán sci-fi -ben épp egy UFO közeledne; ez a tipikus hang nekem őszintén hiányzott a CAMEO4 -esből; ő már kissé rekedtesebb mélyebb tónusban "ciripel". Ez a model beépített fóliavágóval van felszerelve, mely a hátulján található (a CAMEO3 -asnak egy mélyedés van a hátsó részén ebben sínszerűen fut a tartozék kés). Ezt a funkciót az tudja kihasználni, akinek a gépe minden oldalról jól körbejárható helyen van elhelyezve. Nálam az asztal mögött fal van, így ez a funkció számomra értelmét veszti. A korábban már beépített tekercstartónak a spóroláson túl van egy igen kellemetlen következménye is, az összes tárolórekesz, fiók eltűnt!!!! Csak egy aprócska kis zárható rész maradt, melybe 1 db kés fér be csupán.

Craft papíron (vagy más néven vegán bőrön) próbáltam ki a beépített tekercstartót, hogyan viselkedik vágás közben, illetve milyen a vágási teljesítménye. Meglepően stabilan tartja, tartottam tőle, hogy kissé koordinálatlan lesz a brutális sebessége miatt, vagy elcsúszik a vegán bőr, de sebészi pontossággal tartotta, adagolta, vágta, mozgatta a médiát.

A legtöbben a textilvágásra voltak kíváncsiak, vágtam is egy 125 gr -os édes kis méhikés pamutvásznat. Minden textil esetében az anyagot előtte be kell vasalni egy hőre olvadó papírhordozós ragasztóval, mely segíti, hogy az anyag a vágópadon el ne mozdulhasson, illetve a szép éleket is biztosítja. Az eredmény tökéletes lett, nem mozdult el a vágópadon, nem jött fel vágás közben sehol se, az íveknél sem húzta el az anyagot.  

A már említett közhasznú iskola projekt keretén belül természetesen vinilt is vágtam, valamint megajándékoztam magam, azaz a CAMEO3 -somat. A leglátványosabb a CAMEO -m feldíszítése, amely során olyan grafikai mintákat használtam, amik kedvesek számomra, amelyek leginkább én vagyok. A vinil, mint média nagyon sokféleképpen felhasználható pl. falmatricának, csempére, műanyag eszközök díszítésére, szendvicsdobozokat, laptopot stb. lehet vele dekorálni. Kedvező az ára, sok színben elérhető és rendkívül tartós.

- vinil matricák CAMEO3-assal vágva - 

 

- kislányom iskolájának új piktogramjai - 72052601_577589949736016_1944634683367096320_n.jpg

Az új Silhouette CAMEO4 -eshez 4 db eszköz adapter tartozik (3 db különböző késekhez és 1 db a tollhoz) Mivel én még soha nem használtam tollat, ezért gondoltam kifirkálom magam! A toll első használatakor itt-ott kihagyott, ez kissé csalódottsággal töltött el, ám utóbb észrevettem, hogy a papír felülete volt szennyezett. Jó tanácsként elmondható, hogy a papír / karton mindig legyen tiszta, zsírtalan, hogy a toll mindenhol szépen "futhasson" rajta, látszódjon.

A legvégére hagytam a teszteredmények közlésénél a személyes kedvencemet, melyet nap mint nap előszeretettel használok, ez pedig a megunhatatlan HTV vagy flex fólia. Ezen belül is van többféle, annak függvényében, hogy milyen a felülete, csillámos, fényes, matt, hologram, stb. Én a legegyszerűbbet választottam egy fekete matt flex fóliát. Ez a fajta fólia segédfóliával rendelkezik, mely egyben tartja a kivágott részeket és a felvasalásnál is segít, hogy az anyagon (pl. pólón) a a megfelelő helyen maradjon a felsütéskor. Sok CAMEO -snál a gépre ez van felragasztva vinillel "HTV -t mindig tükrözzük" "Vágás, előtt tükrözz" vagy valami ilyesmi szöveg angolul. A kivágott részeket egy szedő / kaparó segítségével eltávolítjuk, mely akár szemét is lehetne. Sokan kidobják, én speciel szelektíven gyűjtöm őket a kislányunk iskolájának vagy saját magamnak a későbbiekben felhasználom apróbb minták, számok, betűk vágásánál. A vágási élek szépek, a sebesség mint már többször is említettem, bámulatos! 

Minden esetben az új auto blade vágókést használtam, mely alaptartozéka a Silhouette CAMEO4 -esnek. Ez ismét egy kényelmi újítás (kissé rosszmájúként az jutott eszembe, hogy tutti az amerikai felhasználók követelésének tettek eleget, mivel nekem európaiként meg se fogalmazódhatott volna ilyen luxus igény a fejemben) Tehát ez a vágókés, már a mágnescsíknak köszönhetően automatikusan beállítja magát a Silhouette Studio programban beállított értékhez, nem kell nekünk kiválasztani, hogy melyik eszközt helyeztük bele. Sajnos a tesztgép nem tartalmazza a speciális forgófejes kést, amellyel már fát is lehet vágni, így ezt nem tudtam kipróbálni. 

- ÖSSZEGZÉSKÉPPEN -

Lecserélném -e a CAMEO3 -asomat az új CAMEO4 -esre? Amennyiben üzleti céllal használnám, a válasz vitathatatlanul IGEN, mivel a sok kényelmi újításon túl a legfontosabb, hogy GYORSABBERŐSEBB és MÉLYEBBEN VÁG (a vágási ereje majdnem 24 -szerese a CAMEO3 -asénak) ezáltal jóval több darabszámot lehet vele rövidebb idő alatt produkálni. Én hobbi céllal vásároltam meg tavaly a CAMEO3 -asomat, impozáns szemvibráló kivitelben, így még friss a kötődésünk, a kapcsolatunk elején járunk és a vad pink színe miatt is ragaszkodom hozzá! Bááár azt az infót kaptam, hogy lesz pink is és jövőre újabb fejlesztésű CAMEO -k várhatóak, 38 cm széles CAMEO PRO és 50 cm széles CAMEO PLUS néven. Az 50 cm -est biztosan meg fogom vásárolni, hiszen a HTV -k 50 cm -sek. A CAMEO3 -somat természetesen megtartom mivel a vinil -ek 30 cm szélesek! Kinek ajánlom az új CAMEO4 -est? Korra, nemre felhasználási terület tekintetében, bárkinek és mindenkinek! "User" barát, egyszerű a software kezelése, az ára a hasonló tudással bíró versenytárs feléért megvásárolható és igazán egyedi ruhákat, üdvözlő kártyákat, tárgyakat készíthetünk vele.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://monamy.blog.hu/api/trackback/id/tr7715187352

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása