Végre, végre megérkezett!!!!
2017. február 18. írta: Monamy

Végre, végre megérkezett!!!!

OTTOBRE KIDS 1/2017 9-es modell Sun Yellow

Ez a kislány már hónapok óta várja, hogy végre méltó alakját megkapja! Amikor kijött az új OTTOBRE KIDS preview -ja tudtam, hogy ő lesz az! Fodroska és a vintage kislány tökéletes párosítás! Kikerestem, kiszabtam, majd a leírást elolvastam, de valahogy az agyam nem vette be, hogy fog a fodor a helyére kerülni. A térlátásom nagyon rossz ezért modellezésre volt szükségem. Pár perc alatt összeállt bennem a folyamat! ;)

Szabásminta arányos, nem kellett trükköznöm, 122 -est szabtam és jó lett.

img_4019.JPG

Szabás és jelölés után az eleje és hátulja vállrészét bevágtam, majd a bal és a jobb oldalon is a vállvarrásokat elkészítettem (2-2 lesz, s eközé ékelődik be a fodor) A fodrok szélén lock -kal "végigfutottam".

img_3718.JPG

A fodrokat cikk-cakk programmal és szilikon szalag szegítségével a kívánt cm -re rövidítettem. (hogy biztosan arányosan legyen felvarrva negyedenként gombostűztem a fodorra a szalagot, varrás közben a szilikont az anyag hosszúságára húztam)

img_4020.JPG

Majd a fodrokat a kialakított vágatba gombostűztem és lock -kal bevarrtam (ezután a varratot sima háztartási varrógéppel letűztem, h szépen az anyagba simuljon) A varrás a normál ütemben mehet tovább... összevarrjuk az oldalát-karokat.

img_3721.JPG

TÁ-DÁM! Már majdnem készen vagyunk!!! :D

 

Jöhet a sokak által retteget nyakas kérdés! Pedig nem kell tőle félni, ha megcsinálsz kettőt már rutinosan és félelem nélkül vágsz a következőbe. Mérj nyakkört, pontosan! AHOGY ÉN CSINÁLOM: Mondjuk 42 cm jött ki. Ilyenkor én lekerekítem 40 cm -re, kiszabom a 4 - 4,5 cm széles (ahogy jónak találom, bébinél nem szabnék csak 3,5 cm -t pl., szemmérték!!!) 40 cm hosszú szegőt! Nem passzét, hanem rugalmas, általában 5 % elasthan tartalommal rendelkező pamut jersey -t, majd összevarrom, így egy "nyakláncra" emlékeztető karika jön ki. Ezt kettébe vasalom, hogy segítségemre legyen. A negyedénél kevesebbnél a nyakívre varrom, majd duplán behajtva visszavasalom és letűzöm. A tűzőöltésnél én a simatűt szeretem, de ikertűvel is lehet. (lsd. alább a fotón; de ez a metodika az újságban rajzzal szemléltetve is van)

img_3725.JPG

Nyak után jöhetnek a csuklópasszék! Pofonegyszerűűűű!!! Mérj majd kerekíts lefelé! De ezen se agyaljon sokat senki, nézzen meg a pulcsijának az ujját, arányosítson, mérje oda! Hogy lesz szép a passzéd?! A lényeg, hogy 1 teljes kört "fussál" le, majd szép ívesen futtasd ki az anyagot a talp alól. Ezután lesz egy pár cm -es lógó-fityegős bigyód. Kb. az anyagszéltől 1 cm -re vágd el (középső kép) majd finoman az ujjbegyeid között húzd meg őket s amelyik szál a lifegődet összehúzza az az 1 maradjon és finoman addig húzd míg szépen a varratba illeszkednek (3. kép) Fogd meg a 2 hosszú cérnádat, köss rá csomót és vágd le vagy tű segítségével a varratba vezesd be.

img_4021.JPG

Már csak az alja maradt. Bezony ő is nagyon egyszerű lesz!!! Én minden esetben lock -kal végigfutok rajta. S mivel ez íves ezért tű-cérna segítségével a lock varratba fűzök, egyenletesen összehúzom, 1,5 cm -nél visszavasalom, majd fedőzővel / háztartási varrógép díszítő programjának segítségével / ikertűvel letűzöm.

img_3726.JPG

 Ugye mondtam, hogy pofonegyszerű?! :Dimg_3797.JPG

Kész is van! Azért egy vasalást még megérdemel, ugye?! (Természetesen vasalni minden varrás után érdemes)

img_3796.JPG

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://monamy.blog.hu/api/trackback/id/tr7512269926

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása