Egyedi alátét az egész családnak vagy akár ajándékba!
2017. február 02. írta: Monamy

Egyedi alátét az egész családnak vagy akár ajándékba!

Egyik hétvégén vendégeket vártunk, s nem volt elég tányéralátétem, amikor is eszembe jutott, hogy hoppá van nekem egy szuper vízlepergetős anyagom, amit hónapok óta rakosgatok ihletre várva! Gyorsan előkaptam, a régit lemértem és már ki is szabtam 4 db téglalapot (méret individuális; ki mekkorát szeretne az enyémek méretei 45 cm * 35 cm -esek)

img_0415.JPG

HOZZÁVALÓK:
-anyag (lehetőleg vízlepergetős, akkor nem kell minden használat után kimosnod)
-doboztető / tányér (az ívek kialakításához)
-szegő (én Y gumit használtam, de készíthetsz saját szegőt is)
-gombostű, csipesz (szegőgumi ideiglenes rögzítéséhez)
-varrógép, tű, cérna (cérna a szegőhöz színben illő)
-illanófilc, ceruza, toll (az ív megrajzolásához)
-vasaló (bizony, bizony, a vasaló a hobbi varrónő legjobb barátja; vasaljuk az anyagot varrás előtt, a varrás különböző fázisai között és varrás után)

Az íves sarkakat nagyon egyszerűen egy kókuszzsíros doboztetővel alakítottam ki.

img_0413.JPG

img_0399.JPG

TIPP!!! Ha nagyon foszlódik a vágásnál fogj egy öngyújtót és égesd óvatosan (kislángon, kellő távolságot tartva, egyenletesen végighaladva) el a szélét. A szegőgumit gombostűvel vagy csipesszel rögzítsd az anyagszélhez, picit húzva a gumit, hogy legyen tartása, de ne nyújtsd mert akkor összerántja az anyagot!

img_0400.JPG

img_0401.JPG

Szegőgumit két soron varrjuk. Először a hátoldallal rögzítjük, azaz a leendő alátétünk alá helyezzük a szegőgumit, majd rávarrjuk. A második varrás amikor a színoldalra hajtjuk a szegőgumit és azt varrjuk az alátétre. Kezdésnél a gumit nem kell visszahajtani, zárásnál hajtuk vissza a gumit kb. 0,5 cm -t, hogy a szél el legyen dolgozva.

img_0402.JPG

Tá-Dám! :D Készen is vannak! Teríthetünk a vendégeknek és fogadjuk az elismerő gratulációkat! ;)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://monamy.blog.hu/api/trackback/id/tr2912128259

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása